bday girl

29 september 2018 - Weligama, Sri Lanka

Zondag kwamen de kinderen uit de buurt weer om behandeld te worden door Sameere. Éen keer in de twee weken komt er ook een fysiotherapeut op Hellabeem, vandaag ook hem ontmoet. Omdat er een speciale dag in de tempel was vandaag, waren er maar weinig kinderen. Twee kinderen zijn er altijd, omdat hun ouders het zo belangrijk vinden dat hun kinderen goede zorg krijgen. Deze kinderen zijn beide zwaar gehandicapt, zowel geestelijk als lichamelijk. De vader is de hele morgen druk in de weer om met beide kinderen oefeningen uit te voeren en voor ze te zorgen. Super mooi om te zien, maar dan vraag ik me meteen af wat er met deze kinderen zal gaan gebeuren als hun ouders komen te overlijden. Weer een groot besef momentje van hoe blij ik mag zijn dat ik helemaal gezond ben op deze wereld 😊. Met één van deze twee meisjes aan de slag gegaan met een kleine bal gooi activiteit. Blokjes omgooien, de bal vangen en gooien, ze vond het allemaal prachtig. De hele tijd een brede grijns op haar gezicht. Later op de ochtend met deze twee kinderen het zwembad in gegaan en hier hebben ze een uur rond gesparteld. Ook voor hen is het zwembad een stuk makkelijker om in te bewegen en kunnen ze hier beter ontspannen. Na dit uur waren ze uitgeput en gingen ze moe maar voldaan naar huis. Vandaag was het almsgiving day. Dit houdt in dat mensen uit de buurt eten koken of geld inzamelen voor mensen die het minder hebben. De maaltijd van vandaag was dan ook gesponsord door een groep mensen en als toetje was er ijs. Deze groep mensen was ook aanwezig tijdens het eten en na het eten werden er een paar speeches gehouden en zongen de jongens een paar liedjes met hun trommels. Normaal zijn ze altijd mega uitbundig aan het trommelen en zingen, maar nu waren ze allemaal heel erg verlegen dus lag het volume ongeveer vier keer zachter dan normaal hahaha. Dinsdag was ik de birthdaygirl, dus ’s morgens eerst de pakketjes die ik van thuis mee had gekregen geopend. Super leuk om te lezen en nog een hele leuke mok gekregen met een foto van pap, mam, Marti, Ansley en Hannieboy. Toen ik m’n deur opende hing er een prachtig geplukt bosje bloemen aan de deurpost en ballonnen op m’n deur. Bij het ontbijt kreeg ik een cadeautje namens alle jongens. Een klein pakketje ingepakt met bruin papier en ducktape. Ik vermoedde al een levend wezen te gaan zien, omdat het hele pakje heen en weer bewoog. Ik had eigenlijk een muis verwacht, maar toen ik het pakje een beetje open had sprong er een mega grote, lelijke, dikke, bruine pad uit. Dus ik schrok me natuurlijk dood en de jongens lagen allemaal helemaal in een deuk. Was wel erg grappig muhahah. Ik had gevraagd bij het office of ze ijs wilden halen om te trakteren, dus na het eten was er weer voor iedereen een lekker schaaltje ijs. Na het eten werd er zeer sloom en zeer enthousiast uhumm happy birthday voor me gezongen en kreeg ik nog wat lekkere versnaperingen van Jan en Helene. ’s Middags lekker wezen surfen en ’s avonds weer heerlijk gegeten bij Hangtime 😊 Het was wel een bijzondere verjaardag hierzo in Sri Lanka, die ga ik niet zo snel vergeten. Verdere dagen van de week lekker aan het werk geweest met de jongens en donderdagmiddag was er weer groeps PMT. Een rollenspel gedaan in twee groepen met gedemotiveerde en juist heel gemotiveerde rollen. Twee jongens ingeschakeld als vertaler en daardoor kwam het allemaal duidelijk over bij de hele groep. De activiteit liep erg goed en het lukte de jongens om bijna alle rollen van het andere team goed te raden. Afgesloten met een groepsactiviteit waarin iedereen weer lekker fanatiek en de sfeer fantastisch was. Zo leuk! ’s Avonds was het weer tijd voor het filmavondje bij Jan en Helene in huis. Met een lekker lion biertje, chips en een goeie film weer een heel leuke avond gehad.

1. Ellen:
    2 oktober 2018
    Jakkes! Ik zou me rot schrikken met zo'n pad!😲 Wat bijzonder hè je verjaardag vieren in een ander land..... dat blijft je altijd bij😀 En mooi dat het werken met de jongens (en het meisje) zo goed gaat.
    👋